Állatasszisztált fejlesztési lehetőségek a korai intervencióban (a fókuszban 2-5 éves korú gyermekek)
A képzés engedélyszáma: A/13360/2024 (Pedagógus akkreditációs rendszerben)
A képzés célja, hogy a résztvevő ismerje meg a korai fejlesztés és intervenció szakmai alapjait, az állatasszisztált terápia alapvető módszereit, a gyermekeknek tervezhető programok tervezésének lépéseit, saját kompetenciahatárait e területen. Tanulja meg a korai intervenció területén szerzett ismereteit úgy alkalmazni, hogy a foglalkozásokba terápiás állat és annak felvezetője is hatékonyan bevonható legyen. Váljon képessé a gyermekek számára készített, állatasszisztált készségfejlesztő, és intervenciós programok tervezésére és megvalósítására. A képzés során elsősorban a 2-5 év közötti gyermekek vannak fókuszban.
A képzés adatai:
Időtartam: 30 óra (1-2. nap online, 3. jelenléti oktatás)
Dátum: 2025.07. 24., 25., 26. (csütörtök - péntek szombat)
Helyszín: 1-2. nap ZOOM, 3. nap Budapest, Magnet Ház
Ár: 50.000 Ft/fő
Maximum létszám: 20 fő
Kiknek ajánljuk? Pedagógusoknak, gyógypedagógusoknak, pszichológus, kisgyermeknevelő
Oktatók: Bánszky Noémi, Fukker Ágnes, dr. Mészáros Andrea, Stadler Judit (az oktatók bemutatkozása lejjebb megtekinthető)
A képzés érvényes pedagógus akkreditációval és felnőttképzési bejelentéssel is rendelkezik!

Jelentkezés módja:
Jelentkezést kizárólag e-mailben tudunk fogadni a habilitaciosmacska@gmail.com e-mail címen. A jelentkezéskor kérjük elküldeni a végzettséget (dokumentummal igazolva), a számlázási nevet és címet. A jelentkezés a részvételi díj befizetésével válik véglegessé. A befizetést nem áll módunkban visszautalni június 24. után!
A képzés tematikája:
1-2. nap tartalmi elemei (ZOOM)
Bevezetés az állatasszisztált intervenciókba (macska, kutya, kisállatok)
A komplex korai intervenciók szemlélete, vizsgálatok
A 2-5 év közötti gyerekek szociális készségeinek fejlődése. A fejlesztés alapelvei és lehetőségei.
2-5 év közötti gyerekek kognitív fejlődése. A fejlesztés alapelvei és lehetőségei.
2-5 év közötti gyerekek mozgásfejlődése. Fejlesztési lehetőségek.
Korai intervenciók az autizmus spektrumzavar esetében. Fejlesztési lehetőségek.
Állatasszisztált szociális készségfejlesztő gyakorlatok. Típusfeladatok, esetbemutatások. Fejlesztési területek és hozzájuk tartozó gyakorlatok.
Állatasszisztált kognitív készségfejlesztő gyakorlatok. Típusfeladatok, esetbemutatások. Fejlesztési területek és hozzájuk tartozó gyakorlatok.
Állatasszisztált mozgásfejlesztő gyakorlatok. Típusfeladatok, esetbemutatások. Fejlesztési területek és hozzájuk tartozó gyakorlatok.
Állatasszisztált gyakorlatok az autizmus spektrumzavarral élő gyermekek fejlesztéséhez. Típusfeladatok, esetbemutatások. Fejlesztési területek és hozzájuk tartozó gyakorlatok.
Állatasszisztált szülőtréningek elmélete. Hogyan segítenek az állatok a szülői készségek fejlesztésében?
Hogyan tervezzünk és tartsunk állatasszisztált korai fejlesztő programokat? Állatok bevonása a fejlesztésbe.
3. nap tartalmi elemei (MagNet Ház, jelenléti nap)
Kognitív és szociális készségek fejlesztése, mozgásfejlesztés módszerei. Kutyák és macskák bevonása a fejlesztésbe. Sajátélmény gyakorlatok.
A terápiás állatok alkalmazási lehetőségei szülőcsoportokban. Típusfeladatok, gyakorlatok, játékvezetési technikák.

A képzés oktatóinak rövid bemutatkozása
Bánszky Noémi
Fukker Ágnes
Fukker Ágnes vagyok, klinikai szakpszichológus, szülő-csecsemő és kisgyermek konzulens, készségfejlesztő tréner, kapcsolatközpontú állatasszisztált coach és tréner, kutyás felvezető. 40 éves szakmai tapasztalattal rendelkezem, melyet bölcsődés, óvodás és iskolás korú gyermekek és szüleik körében szereztem. 2015 decemberében vizsgáztam labrador kutyámmal, azóta szinte folyamatosan dolgozunk bölcsődékben, óvodában. Tapasztalatom szerint az állatok segítségével végzett terápiás, és oktató munka sokkal hatékonyabb, gyorsabb segítséget tud nyújtani a rászorulóknak, így a korai intervenciók eszköztárában kiemelt hely illeti.
dr. Mészáros Andrea
A MRE Bethesda Gyermekkórházban dolgozom neuropszichológusként, emellett logopédus és tanulásban akadályozottak pedagógiája szakirányon végzett gyógypedagógus vagyok. Közel 20 éven át oktattam az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Karon pszichológiai kurzusokat, illetve több éven át dolgoztam szakértői bizottságban is. 2024-ben végeztem el a habilitációs macskatréner képzést, így adózva a macskák iránti őszinte rajongásomnak és érdeklődésemnek.
Stadler Judit
gyógypedagógus - pszichopedagógus
szakvizsgázott pedagógus, mesterpedagógus
Szülő-csecsemő/kisgyermek konzulens
1993-ban végeztem oligofrén – pszichopedagógia szakon a Bárczi Gusztáv Tanárképző Főiskolán. Korai fejlesztéssel 2005 óta foglalkozom, és ezen a területen folyamatosan képzem magam, hogy a lehető leghatékonyabb, személyre – családra szabott segítséget tudjam nyújtani a hozzám/hozzánk fordulóknak. 2010 óta szervezem és irányítom a Pest Megyei Pedagógiai Szakszolgálat Gödöllői Tagintézmény keretei között működő Veresegyházi Korai Fejlesztő munkacsoport szakmai munkáját. 2017 őszétől dolgozom a Madarász utcai Gyermekkórházban a Koragyermekkori Evés-alvászavar Ambulancia szakmai team tagjaként, 3 év alatti gyermekekkel és családjaikkal.
Kiemelt érdeklődési területem a szenzoros feldolgozás fejlődése, sajátosságai a koragyermekkor időszakában. Jelenleg a SOTE MHI Interdiszciplináris Családtudományi Mesterképzés hallgatója vagyok.
